Opera w Rzymie

Obok szkoły florenckiej i weneckiej ważnym ośrodkiem rozwoju opery staje się szkoła rzymska, oparta głównie na wspaniale komponowanych chórach, co bez wątpienia łączy się z tradycjami wokalnymi muzyki kościelnej w Rzymie. Pisano opery świeckie i kościelne. Z świeckich oper na szczególną uwagę zasługuje La morte d’Orfeo (Steffa-no Landi), L Aretusa (Filippo Vitali, ok. 1590—1653). La catena d’Adone (Domenico Mazzocchi) i Erminia sul Giordano (Michel Angelo Rossi, ok. 1602—1656).

 

Osobny gatunek opery {favola pastorale) zaprezentował Loreto Vittori (1604—1670; opera La Galateo). Głównym dziełem kościelnej opery był Sant’Alessio Landiego (1632); opery tego typu zbliżone są do formy scenicznie wykonywanych oratoriów.

Kochani, jestem instruktorem tańca nie tylko z zawodu lecz także z prawdziwej, głębokiej pasji. Z całą pewnością wielu z Was kocha tę formę wyrażania siebie jednak zdaję sobie sprawę, że są wśród Was również tacy, którzy traktują go tylko jako chwilową formę rozrywki w wolny weekend. To właśnie te osoby chciałbym zachęcić do zagłębienia się w temat i odszukania w tańcu głębszego sensu. Taniec bowiem to piękny sposób na rozładowanie i wyrażenie rozmaitych emocji.