Środki przekazu, z których korzystać może telewizja niemożliwe są dla radia. Radio to tylko i wyłącznie głos, który swoją intonacją i treścią przekazuje informację. Dlatego też reklama radiowa jest znacznie trudniejsza w przygotowaniu niż reklama telewizyjna. W telewizji zresztą często można spotkać reklamy, które są tylko i wyłącznie jednym słowem, gestem itp. pozbawione są zupełnie dźwięku. Radio natomiast może korzystać tylko z dźwięku, wykorzystując to zresztą całkiem nieźle. Reklamy radiowe muszą zaskakiwać. Jak pokazują badania nawet w pomieszczeniu w którym włączony jest radioodbiornik często ludzie nie słuchają przekazywanych przez niego treści. Pomimo tego, że radio nadaje swój program ludzie traktują go jako dźwięk, do którego nie trzeba przywiązywać wagi. Dlatego pomysłodawcy reklam radiowych wiedzą jak ważne jest to, by słuchacza zainteresować. Przykuć jego uwagę na tyle, by zaczął słuchać treści reklamowych. Wbrew pozorom nie jest to łatwe i reżyserzy reklam często wykorzystują dźwięki głośne, irytujące czy też zaciekawiające słuchacza. Wszystko to oczywiście po to, aby zainteresować treścią i przekonać do zakupu najnowszego depilatora, mieszkania lub przecenionych rodzynek w znanej sieci hipermarketów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply