Rameau

Mieszkający w Paryżu Jean-Philippe Rameau (1683—1764), syń organisty, działał w trzech zasadniczych dziedzinach muzyki: operowej, klawesynowej i w teorii. Operę wzbogacił wielkimi scenami chóralnymi, tańcami i bogatymi w wyraz recytatywami. Napisał 29 oper (wśród których za najważniejszą uchodzi Castor et Pollux; z innych trzeba wymienić jeszcze: Dardanus, Pigmalion i Zoroastre). W zakresie baletu znaczą­cym dziełem jest Les Indes Galantes (1735).

 

Jako kompozytor muzyki klawesynowej Rameau kontynuował styl Couperina Wielkiego, dodając doń elementy stylu Scarlat-tiego. Jego utwory klawesynowe są utworami charakterystycznymi (m. in. La Poule — Kura, Le Tambourin — Tamburyri) bądź też tańcami (menuety, gawoty).

Kochani, jestem instruktorem tańca nie tylko z zawodu lecz także z prawdziwej, głębokiej pasji. Z całą pewnością wielu z Was kocha tę formę wyrażania siebie jednak zdaję sobie sprawę, że są wśród Was również tacy, którzy traktują go tylko jako chwilową formę rozrywki w wolny weekend. To właśnie te osoby chciałbym zachęcić do zagłębienia się w temat i odszukania w tańcu głębszego sensu. Taniec bowiem to piękny sposób na rozładowanie i wyrażenie rozmaitych emocji.