Obecnie reklamodawcy nie oszczędzają użytkowników żadnego z mediów. Gdy tylko włączymy okno przeglądarki internetowej zasypywani jesteśmy sporą ilością kolorowych reklam, podczas oglądania filmu czasem mamy wrażenie że reklamy trwają dłużej niż sam film. Te procesy nie mogły ominąć radia. Również i tutaj często słyszymy spoty reklamowe. Celem takiej reklamy jest dotarcie do potencjalnego klienta i zachęcenie go do zakupu jakiegoś przedmiotu lub skorzystania z jakiejś usługi. Radio wciąż cieszy się dużą popularnością słuchaczy, a jego audycje kierowane są do wybranych grup słuchaczy, łatwiej jest skierować reklamę do właściwej grupy docelowej. Jednak wielu słuchaczy nie przywiązuje uwagi do reklam, puszczając je mimo uszu. Poza tym reklamy te mogą być nieskuteczne, gdyż trwają bardzo krótko i czasem trudno jest się na nich skupić. Najczęściej wykorzystywanymi formami reklamy radiowej są tak zwane dżingle, czyli kilkusekundowe melodie lub piosenki łatwo wpadające w ucho. Często zdarza się też że w ramach reklamy puszczane są krótkie rozmowy sponsorowane, w których sławna osoba udziela wywiadu na temat jakiegoś produktu w ramach jego promocji. Organizowane są też konkursy dla słuchaczy, w których nagrody są fundowane przez reklamodawcę.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply