Reklama jest w obecnym świecie nieodłącznym elementem właściwie większości mediów. Pojawia się w prasie, telewizji, internecie, a także radiu. To właśnie z reklam stacje czerpią fundusze na swój rozwój, na kampanie, mające na celu trafienie do szerszego grona odbiorców, a także po prostu na istnienie radia. Są więc one nieodłącznym elementem, jednak to od rangi stacji, od sponsorów i od stopnia rozpoznawalności danej częstotliwości na rynku zależy, na jaką skalę reklamy te będą rozwinięte. Nie ma co ukrywać, że częste przerywanie audycji słuchaczy drażni. Radio jest po to, by posłuchać muzyki czy błyskotliwych komentarzy prezenterów, a nie informacji o najnowszej promocji w popularnym supermarkecie. Jednak właściciele stacji niewiele mogą zrobić, gdy zależy im na medialności. Warto zauważyć, że w niszowych programach ? radiach studenckich lub grających mniej popularną muzykę (a co za tym idzie, cieszących się mniejszą popularnością wśród słuchaczy) reklam właściwie nie ma. Prezenterzy bowiem często pracują w ramach wolontariatu, a środki na utrzymanie samego radia czerpią z innych źródeł ? władz uczelni w przypadku radia studenckiego czy niezależnych firm. Wiele jednak stacji musi radzić sobie na własną rękę, dlatego reklamy te są nieraz przykrą koniecznością.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply