Radio to bardzo wiele stacji na różnych częstotliwościach. Mają one bardzo rozmaite profile i zadania, które przed sobą stawiają. Są więc rozgłośnie typowo informacyjne i nastawione na audycje i słuchowiska ? w nich dominuje rozmowa, ciekawe wywiady z artystami i ludźmi kultury, wiadomości dnia i plotki ze świata show-biznesu. Drugim typem są stacje muzyczne i ich w świecie radiowym jest o wiele więcej. Tu rozgranicza się programy, nadające muzykę pop ? nie jest to w dodatku pop z najwyższej półki, ale dość marne wykonania popularnych w danym momencie wykonawców, którzy sprzedają się najlepiej. Takich programów jest bardzo dużo, wielu ludzi uważa, że aż nadto. Są jednak także stacje niszowe ? na nich gra się rocka, ambitny pop, muzykę elektroniczną, techniczną, rap, hip-hop i inne gatunki, trafiające do wybranych jednostek. Wadą tego rodzaju rozgłośni jest fakt, że nie docierają one do większego grona słuchaczy ? ma na ten fakt wpływ kwestia reklamy. Stacje niekomercyjne nie mają środków na kampanię, która pozwoliłaby im trafić do szerszego grona odbiorców. Jednak dzieje się tak zazwyczaj, gdy zamiast iść za tłumem, postanawiamy się skupić na tym, co trafia do nas i przedstawia sobą jakąś wartość.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply